Blog to ostatnimi czasy jedno z popularniejszych i chętniej stosowanych narzędzi e-marketingowych. Niemal wszystkie firmy i przedsiębiorstwa obecne w sieci decydują się na prowadzenie własnego bloga. Czy jednak w czasach, w których cierpimy na nadmiar treści, blog nadal pozostaje skuteczną formą promocji marki? Oczywiście.
Doskonałe centrum marketingowe
Obecnie największa aktywność firm w sieci odbywa się na popularnych portalach społecznościowych: Instagramie, Facebooku, Pinterest, Twitterze i LinkedIn. Niemniej jednak zwykle każde z wymienionych miejsc wymaga jednego źródła, do którego firmowe wpisy będą linkować i do którego będą się odnosić. Blog to doskonałe centrum marketingowe, które połączy wszystkie kanały komunikacji z klientami z marką.
Blog świetnie pozycjonuje
Obecnie większość działań pozycjonerskich, które wykonują przedsiębiorstwa, dokonuje się na firmowym blogu oraz na stronach zapleczowych. O ile trudno efektywnie pozycjonować treści bezpośrednio w firmowej witrynie, o tyle wpisy blogowe doskonale indeksują stronę w SERP-ie wyszukiwarki – zarówno na długi, jak i krótki ogon.
Blog może tworzyć jakościowy profil linków
Linkbuilding, czyli tworzenie profilu linków prowadzących do firmowej strony, jest jednym z kluczowych działań SEO. Publikując na blogu wartościowe wpisy i dzieląc się fachowymi poradami, zwiększamy swoje szanse na to, że czytelnicy bloga zaczną dzielić się linkami w sieci, wzmacniając potencjał wpisu blogowego oraz całej strony internetowej.
Wizerunek firmy w sieci
Nie ma lepszego miejsca w sieci do opowiadania historii marki oraz kreowania profesjonalnego jej wizerunku niż blog. Tworzenie opowieści marki doskonale buduje jej wizerunek, tworząc spójny i wielowymiarowy przekaz trafiający do grupy odbiorców. Firmy z dobrze opowiedzianą historią mają większą szansę być zapamiętane i sprzedać swój produkt.