Włożyłeś dużo serca w własną stronę internetową? Na pewno niejednokrotnie testowałeś różne szablony, grafiki, czy strategie promowania własnych usług lub produktów.
Z tego też względu, dopieszczając własną witrynę, mogłeś przeoczyć kilka istotnych kwestii i nie jesteś w stanie spojrzeć na nią z odpowiedniego dystansu. Czy wiesz, co zwykle najbardziej wkurza internautów w stronach internetowych?
Przeładowanie elementami multimedialnymi
Zbyt dużo grafik, filmów, materiałów audio i treści pojawiających się na ekranie sprawi, że internauta (i twój potencjalny klient) ucieknie z Twojej strony szybciej, niż się na niej pojawił. Pamiętaj: minimalizm to klucz do sukcesu.
Zbyt długie ładowanie się witryny
Przeładowanie multimedialnymi plikami często łączy się z długim ładowaniem się strony. Nic dziwnego, obciążony serwer nie nadąża, by szybko wczytać wszystkie grafiki i pliki wideo.
Dodając do tego ich złą optymalizację, masę zainstalowanych wtyczek i pluginów oraz łącząc z ograniczonym transferem i parametrami zakupionego hostingu uzyskasz mieszankę, która będzie działać na Twoją witrynę niczym filtr od Google.
Nieprzemyślane pop-upy
Wyskakujące okienka to jeden z najbardziej drażniących elementów na stronach internetowych. O ile denerwują one użytkowników desktopowych, o tyle użytkowników mobilnych doprowadzają do szału.
Wyeliminuj wszelkie wyskakujące okienka na stronie internetowej, a jeśli już musisz je umieścić, postaraj się, by były one możliwie jak najmniej drażniące.
Zła organizacja treści, słabe oraz nieczytelne teksty
Odpowiednio zorganizowana treść jest czytelna, wygląda estetycznie i nie wywołuje u użytkownika bólu głowy. Internauta chce odszukać interesujące go informacje tak szybko, jak to możliwe.
Przeładowanie treścią witryny utrudni ten proces, a w konsekwencji zdenerwuje użytkownika. Dodając do tego słabej jakości treści uporządkowane w ogromne bloki tekstów, sprawisz, że internauta już nigdy więcej nie pojawi się na Twojej stronie.