Marketing zintegrowany (ang. Inbound marketing) to kompleksowe podejście do działań reklamowych w sieci. W ramach marketingu zintegrowanego agencje marketingowe dostarczają klientom mieszankę zsynchronizowanych ze sobą zabiegów promocyjnych, w które umożliwiają zwiększenie ruchu organicznego, wypromowanie marki oraz jej oferty, a także budowanie brandingu.
Innymi słowy, dzięki marketingowi zintegrowanemu możliwe jest docieranie do klientów za pomocą wielu kanałów jednocześnie. Umiejętne skorzystanie z Inbound marketingu pozwoli osiągnąć piorunujące efekty marketingowe.
Jakie działania wchodzą w skład marketingu zintegrowanego?
Ile agencji, tyle strategii tworzenia Inbound marketingu. Niemniej jednak głównie wyróżnia się 5 podstawowych obszarów, w ramach których prowadzone są działania marketingowe z zakresu marketingu zintegrowanego.

Content marketing.
Jest to jedno z najważniejszych narzędzi, które polega na publikacji wartościowych treści dla grupy docelowej. Dzięki content marketingowi możliwe jest stworzenie jednostronnego przekazu reklamowego, budowanie silnych więzi i wizerunku firmy. Content marketing nierozerwalnie związany jest również z pozycjonowaniem marki w sieci.
Marketing szeptany.
Marketing szeptany (ang. Buzz marketing) pozwala na bezpośrednie informowanie o obecności i działalności firmy na tematycznych forach internetowych i w social mediach.
SEO.
Najistotniejsze działanie umożliwiające uzyskiwanie większych zasięgów organicznych i docieranie do szerszej grupy odbiorców. Wysokie wypozycjonowanie strony, sklepu lub witryny umożliwi sprawne skalowanie biznesu.
E-mail marketing.
Zdobywanie leadów i budowanie zasięgów dzięki e-mail marketingowi pozwala pielęgnować więź i angażować grupę docelową. Odpowiednie kreowanie komunikatów mailingowych jest w stanie wygenerować jeden z lepszych współczynników ROI spośród wszystkich działań e-marketingowych.
Media społecznościowe.
Portale społecznościowe pozwalają na tworzenie efektywnych działań wizerunkowych i promocyjnych, a także umożliwiają dotarcie do szerokiej grupy odbiorców. Coraz częściej portale typu Facebook, Instagram, czy Twitter stają się jednym z ważniejszych kanałów uzyskiwania leadów.